Inbjudan till årsmöte i Halland

Anmälan senast 12 maj! Årsmötet hålls i Varberg 1 juni.

INBJUDAN ÅRSMÖTE

Dyslexiförbundet i Halland

onsdag 1 juni kl. 18.30
Campus Varberg sal E117
Otto Torells gata 18

Detta årsmöte kommer att genomföras både fysiskt i Varberg och digitalt via Teams, så att alla kan få möjlighet att delta. Då kommer även Inger Rålenius att vara med från förbundsstyrelsen för att informera om rättigheter och möjligheter. Hon svarar också på frågor om skolan, arbetslivet, hjälpmedel och appar mm.

Senare i höst blir det ett medlemsmöte i samband med skolstarten då Helene Kindstedt, rådgivare på Skrivknuten, berättar om hur man kan få en bättre dialog med skolan och svarar sedan på dina frågor.

Vi vill med detta få en nystart på verksamheten i Halland. Samhället har blivit bättre på att bemöta de svårigheter vi kan ha – men ännu återstår mycket. Dyslexiförbundet kommer att fortsätta att kämpa för våra rättigheter.
Nu hoppas vi att fler vill engagera sig i distrikt Halland så att vi blir ännu starkare. Den nuvarande styrelsen börjar bli ”trött” så här krävs lite nytt blod!

För att kunna skicka länken till det digitala årsmötet och för att veta hur stor smörgåstårta vi ska skaffa till det fysiska mötet i Varberg måste du för båda alternativen anmäla dig, och meddela e-postadress, senast den 12 maj till: inger.ralenius@dyslexi.org eller 070 678 18 10

VÄLKOMNA

Styrelsen i distrikt Halland