Tre kvällar om lättläst för unga

Bilden kommer från Linnéuniversitetets hemsida.
12-14 oktober hålls tre kvällsföreläsningar om lättläst. Anmälan senasts 8/10

Läs mer om evenemangen och anmäl dig: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/konferenser/lattlast---12-14-oktober/

Arrangörer:  CHILLL vid Linnéuniversitetet i samarbete med Svenska barnboksinstitutet och Dyslexiförbundet i Skåne.

Anmälan senast 8/10.

 

Lätt att läsa - svårt att förstå. Lättläst skönehetslitteratur från 1960-tal tills idag. Skillnaden mellan översatt och originalsvensk lättläst litteratur.

När: 12/10 kl. 17:00 till 20:00.

Var: i Zoom.

---

I huvudet på läsaren och skribenten. Därför behövs lättläst på skolbiblioteket! Henny Holmskvist på Nypons förlag.

När: 13/10 kl. 17:00 till 20:00.

Var: i Zoom.

---

Var finns jag? Unga med intellektuella funktionsnedsättningar i litteraturen. Att återberätta klassiker. Att skriva lättläst barnlitteratur. 

När: 14/10 kl. 17:00 till 20:00.

Var: i Zoom.

 

Ämnen: