Tre kvällar om lättläst för unga
Läs mer om evenemangen och anmäl dig: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/konferenser/lattlast---12-14-oktober/
Arrangörer: CHILLL vid Linnéuniversitetet i samarbete med Svenska barnboksinstitutet och Dyslexiförbundet i Skåne.
Anmälan senast 8/10.
Lätt att läsa - svårt att förstå. Lättläst skönehetslitteratur från 1960-tal tills idag. Skillnaden mellan översatt och originalsvensk lättläst litteratur.
När: 12/10 kl. 17:00 till 20:00.
Var: i Zoom.
---
I huvudet på läsaren och skribenten. Därför behövs lättläst på skolbiblioteket! Henny Holmskvist på Nypons förlag.
När: 13/10 kl. 17:00 till 20:00.
Var: i Zoom.
---
Var finns jag? Unga med intellektuella funktionsnedsättningar i litteraturen. Att återberätta klassiker. Att skriva lättläst barnlitteratur.
När: 14/10 kl. 17:00 till 20:00.
Var: i Zoom.